størrelsesproblemer

Ved nermere ettersyn så ser jeg at pilene i galleriet ikke oppfører seg som de skal. Rettere sagt er det nok hele flash galleriet som strekker på seg.

Her vises forskjellene fra preview versjon (både «preview flash» og «test movie») og hvordan det blir i publisert versjon.

Ser for meg tre eventuelle løsninger:

  • Det ene er å kunne fiksere størrelsen på selve dokumentet så det ikke blir større enn det skal.
  • Eller å lage pilknappene i et format som virker uansett størrelse.
  • Den tredje blir å sentrere html-utgaven. Kan dette gjøres i Adobe flash eller gjør jeg det utenom, eksempelvis Dremveaver?

Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gå frem på hverken den ene eller den andre måten.

Noen som vet hva som er best å gjøre? kanskje har en fjerdje utvei?

(swf galleriet ligger fortsatt her)

venstre:swf, høyre:preview

publisert swf

preview

som html fil

 

 

Dette innlegget ble publisert i Obligatorisk oppgave 08 og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til størrelsesproblemer

  1. Senor Wafflez sier:

    Hva bruker du? JPG? I så fall kan det godt være en reduksjon i kvaliteten Flash gjør for å spare plass. Du kan endre på dette under File->Publish Settings. Default står jpg kvaliteten til 80% eller så. Hadde samme problemet med mine piler.

Legg igjen en kommentar